Cariësbehandeling

Naarmate het cariësproces voorschrijdt, kan de betreffende tand temperatuurgevoelig worden of gevoelig bij het eten van zoetigheid.

Tandplak en tandsteen

Tandplak is een kleverig laagje dat zich vormt rondom de tanden. Deze ontstaat bij een slechte mondhygiëne.

Wortelkanaalbehandeling (ontzenuwen)

Een ontstoken tandzenuw kan verschillende oorzaken hebben. De zenuw zal afsterven en de aanwezige bacteriën kunnen een ontsteking rondom de wortel veroorzaken.

Kindertandheelkunde

Wanneer voor het eerst naar de tandarts? Neem je kind rond de leeftijd van 3 jaar eens mee tijdens een controlebezoek aan de tandarts voor jezelf.

Tandvleesontstekingen

Ontstoken tandvlees (gingivitis) is rood en gezwollen en bloedt meestal bij het poetsen of het eten.

Orthodontie

Een correcte tandstand zorgt niet alleen voor een mooie glimlach, maar kan ook bijdragen aan een gezonder gebit.

Bleaching

Tanden kunnen om verschillende redenen verkleurd zijn: t.g.v. veroudering, na een ongeval, door medicijngebruik, bij een avitale tand, een externe verkleuring,…

Facings

Om de tanden een wittere kleur en mooiere vorm te geven, kan er een dun laagje composiet over de tanden worden opgebouwd (facing).

Tandimplantaten

Een implantaat kunt u vergelijken met een kunstwortel, die de wortel van de verloren gegane tand vervangt.

Kronen en bruggen

Een kroon is een kapje/omhulsel van metaal, zirkonium of porselein dat precies past over een afgeslepen tand waarop deze wordt vastgecementeerd.

Tandprothese

De bedoeling van uw kunstgebit is dat het de functies, die uw eigen tanden en kiezen hadden, zo goed mogelijk overneemt.

Gebitsslijtage

Steeds vaker worden we geconfronteerd door aantasting van het tandglazuur door abrasie, erosie of attritie.